Przyrodniczy Uniwersytet Młodzieżowy

Wycieczka szkolna

W dniach 29.09-1.10 2021r. odbyła się wycieczka klas 1b i 1g i 1f w południowe rejony Polski. W trakcie jej trwania mieliśmy okazję poznać walory przyrodnicze, jak i kulturowe, zwiedzanego regionu. Odwiedziliśmy Ojcowski Park Narodowy, gdzie mieliśmy okazję posmakować Ojcowskiego Pstrąga z miejscowych stawów, a także zobaczyć między innymi Bramę Krakowską i Jaskinię Łokietka. Wysłuchaliśmy legend dotyczących parku, a także poznaliśmy jego historię. Drugiego dnia przecieraliśmy górskie szlaki - mimo niedogodności pogody- ruszyliśmy szlakiem w Dolinę Kościeliską. W schronisku mogliśmy spróbować przepysznej szarlotki, a w drodze powrotnej - oscypków z bacówki. Mimo pogody tego dnia zwiedziliśmy również Zakopane, w tym cmentarz na Pęksowym Brzyzku, wjechaliśmy na Gubałówkę, a także zawitaliśmy na Krupówki, gdzie mieliśmy wolny czas na odwiedzenie straganów z pamiątkami. W dniu wyjazdu zatrzymaliśmy się na dłużej w dawnej stolicy Polski - Krakowie. Zwiedzając Katedrę na Wawelu usłyszeliśmy ciekawe historie z życia władców, a także zobaczyliśmy grobowce dwóch skłóconych za życia wieszczów - Adama Mickiewicza i Juliusza Słowackiego. Mieliśmy szansę spróbować prawdziwego krakowskiego obwarzanka oraz dowiedzieliśmy się, jak się go wyrabia. Podobnie jak w Zakopanem, mieliśmy czas wolny na samodzielne zwiedzanie centrum miasta. Ten wyjazd był wielką przygodą dla wszystkich jego uczestników. Zawiązywaliśmy też przyjaźnie, które - mamy nadzieję - zostaną z nami jak najdłużej.