Wycieczka do Wilna i Trok

W dniach 13-14.06.2017r. odbyła się dwudniowa wycieczka szkolna do Wilna i Trok, której organizatorem było Biuro Podróży Turio z siedzibą w Białymstoku. W wyjeździe wzięło udział 38 uczniów III LO z klas 1b, 1c, 1f oraz 1h. Wycieczka miała charakter edukacyjny i dzięki niej mieliśmy możliwość poznania pięknej stolicy Litwy oraz słynnego zamku w Trokach. Pierwszego dnia wycieczki zwiedzaliśmy Wilno. Pani Alina, nasza przewodnik, pokazała nam wiele ciekawych miejsc. Zwiedziliśmy Cmentarz Na Rossie, Kościół św. Piotra i Pawła na Antokolu, Ostrą Bramę, Kaplicę Ostrobramską, Cerkiew Św. Ducha, Cerkiew Św. Trójcy i Klasztor Bazylianów, Kościół św. Kazimierza, Ratusz Wileński, Sanktuarium Miłosierdzia Bożego, dziedziniec Uniwersytetu Wileńskiego, plac Pałacu Prezydenckiego, obserwatorium astronomiczne oraz Kaplicę św. Kazimierza w Katedrze Wileńskiej. Po tak intensywnym dniu z przyjemnością odpoczęliśmy w hotelu. Drugiego dnia wycieczki udaliśmy się do Trok. Na miejscu, pani przewodnik oprowadziła nas po słynnym Zamku Wielkich Książąt Litewskich położonym na jeziorze Galwe. Dowiedzieliśmy się wielu cennych i interesujących informacji na temat zamku i jego historii. Zamek w Trokach został zbudowany przez wielkiego księcia Witolda na początku XV wieku. Po spacerze udaliśmy się do restauracji na degustację słynnych karaimskich kibinów. Po smacznym obiedzie wyruszyliśmy w drogę powrotną. Wycieczka była niezwykle udana.
Opiekunowie wycieczki: Agata Naborczyk, Sylwia Żylińska-Awruk, Dariusz Kuźniewski
Fotorelacja:

Kościoł św. Kazimierza

Kaplica św. Kazimierza w Katedrze Wileńskiej

Cerkiew Św. Ducha

Cerkiew Św. Trójcy i Klasztor Bazylianów